فضفضة مهموم



فضفضة مهموم
                             
عندي كلام كتير
مالي صدري
بكلم نفسي ساعات
يمكن افهمها
بس لا أنا فاهم
ولا هي فهماني ولا حد فاهمني
لحد ما في يوم
شُفت عيون حلوه
جريت وبين رموشها حطيت
كان كل همي تسمعني
لقيتها قفلت بابها
ورمتني على خدودها
ورجعت تاني اندب حظي
قلت يا همي
مكتوب عليَّ اشيلك
وامشي دهور
حتى لو اشتكى ظهري
وقال مكسور
اقوله خلاص
بقينا أنا والآهات اصحاب
بقت حاضنة ضلوعي
ودموعي حيرانة
لا هي عارفه دموع ألم
ولا هي دموع فرح
بعد ما نفسي ضاعت بين ركام الألم
والروح ماتت بعد ما طعنها الزمن
والقلب مشي ومجاشي
ووشي بقى كئيب
وانسرقت مني الابتسامة
بقيت تايه بين ضحكة وبُكاي
مسافر لقلوب غريبة
مشغول بيها تملي
مش عارف هي صعبة
ولا هتكون رحيمة
ولا مستياني تاكل مني الصِبا
هو فين اصلا الصبا
ما ضاع الصبا وعمري
مش عارف اصرخ
وابكي همي
ولا انسى واعيش يومي
وأنا في حديث مع نفسي
سمعت حد يقول اصرخ
رديت وقلت راح صوتي
وتعكر مزاجي بعد ما كان صافي
يا عم صرخت كثير
وما في حد سامعني
آآآآآآآآآآآآآآآآه والله
خايف  أموت بهمي
ويروح ينام جنبي
على حبة رمل في قبري
ويكون بكده
لا هو رحمني في دنيا
ولا في موتي تركني





تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

كم احتجت إليك اليوم يا أمي

أغار عليك!

يا الله رفعت اليك يدي !!!