مات صديقي


مات صديقي بأيدي لما فوضت كل ضابط وجندي
بس والله ما كان قصدي
مكنتش اعرف ان اول رصاصة هتيجي في صاحبي
وتحرمني منه وتبعده عني
انا السبب لما التوكيل طلع مني
واديته الطلقة وعليها بوستي
بس عندها حسيت برعشة في جسدي
ما عرفتها ش الا لما روحت بيتي
باتصل عشان اكلم صديق عمري
رد علي واحد قلت يمكن غلطت اضرب ثاني
فرد نفس الشخص فقلت مش دا رقم صبحي
قالي ايوه بس هو بعيد عني
ومش هيرجع تاني فبكيت وقلت ماله فهمني
قاله هو يقرب لك ايه قاله دا صديق عمري
قال البقاء لله مات صاحبك وسايبلك رساله عندي
كاتب فيها انا مسامحك يا صاحبي
ساعتها عرفت ا نا اللي قتلته بأيدي
وجت الطلقة في رأسه ساعت ما عليت بالتحرير صوتي
وانا معاهم بقول اقتل وصيب يا كل ضابط وكل جندي
موت ومتخافش من ردة فعل العالم ما هو زيي
اقتل دول إرهابيين دمهم رخيص اذبح وعليهم ما تسمي
وما كنتش اعرف ان الطلقة اول ما تصيب تصيب صاحبي
اللي ماليش غيره باحكيله على اللي يكدرني
وبأيده يشدني لحضنه وبيها برده يمسح لي دمعي
وبحنان الصداقة يحرق كل همي
انا اللي موت صاحبي بغبائي وجهلي
هتفضل ريحة دمه تؤرقني
وصورته اللي مش هتروح ابدا من عقلي
انا اللي قتلت صديق عمري
محمد كامل العيادي
Alayadi_2100@yahoo.com




تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

كم احتجت إليك اليوم يا أمي

أغار عليك!

يا الله رفعت اليك يدي !!!