الوقت كان غلط !


قابلتك وفرحت بيك وبنيت أحلامي عليك
زرعت حبك في قلبي يشرب من نور عنيك
سلمت لك روحي وكنت شايف انه مش كتير عليك
وكانت بسمتي ما لها أي معنى إلا لما تبتسم شفتيك
قابلتك وفرحت بيك وبنيت أحلامي عليك
بعت نفسي ليك ولو كان في اعز منها كنت أديتها ليك
وخليت حياتي كلها ليك ورميتها بين أيديك
تكتب ذكرياتي روحك وتخدني رموشك اليك
وأطير بقلبك في حضنك والأمان حواليك
اضحك وألعب كطفل ترويه كلمة من فيك
وأشوف ايه في الدنيا أجيبه لك عشان أرضيك
قابلتك وفرحت بيك وبنيت أحلامي عليك
لكن يبدو إني اخترت الوقت خطأ للوصول اليك
حبك شربته وطلع على شط حبك حبي وفي عينيك
وشكله عماني عن حاجات كتير فيك
وعن عقارب الوقت اللي رنت لوجوب وقتي بيك
التوقيت طلع غلط .. كل شيء كان غلط بعد ما فرحت بيك
الحب كمان زعل مني لما كنت يوم بناديك
وأقولك حبيبي .. كان بيقولي ما تستعجلش معاليك
كنت برد عليه هو دا اللي كنت بحلم بيه على أيديك
يا ريت سمعت كلامك يا حب وقلتلك لبيك
لكن قلبي هو اللي شدني وأجبرني أخليك
وأنت يا من أخطأت الوقت اليك
وداعا وأوعدك اني أصفر وقتي كي لا الاقيك
الا في الوقت المناسب اللي يرضيني ويرضيك
محمد كامل العيادي

Alayadi_2100@yahoo.com

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

كم احتجت إليك اليوم يا أمي

أغار عليك!

يا الله رفعت اليك يدي !!!